Pourdown games! Crossfit

Jeg har jo glemt å skrive om hvordan det gikk til Pourdown games i Bergen med flotteste berta mi Lise! Jamen, opp og nedturer, det hører vel med i crossfit?

Hadde til og med meg mannen min til Bergen, fantastiske NOCCO girls + herlige mennesker fra boxen, så kan ikke si noe på menneskene der nede!

Proteinbar mellom slagene hører med, favoritten fra PROTEINFABRIKKEN ( sponset)Vi overvurderte kanskje oss selv, spesielt når vi så nivået på RX girlsa, så burde vi kanskje ha vært mere på scale ( spesielt med tanke på at jeg ikke løfter like mye som de andre).

MEN, vi prøvde å legge en taktikk og tenkte litt at øktene kunne passe oss.

Wod 1: AMRAP 10 min

  • 200 Double unders
  • 20 Overhead squat (40 kg)

Vel, vi hadde gått mot og hoppet i vei, dommeren var ikke helt med på tellingen våres og der kan man vel si vi mistet roen og ble veldig irritert. Det kan vi jo lære av til neste gang, men det ble veeeeldig mange no rep og når vi fikk no rep på overhead squat ( som var crazy tungt etter DU, så daua jeg litt). Vel, dette var wod`en vi trodde vi kom til å gjøre det best i, men vi ente opp på delt siste plass..

Så kom handstand walk ( unbrooken til og meg)..

Wod 2

  • 10 m handstand walk ,
  • 2 legless ropeclimb,
  • 10 m handstand walk.

En måtte gjøre alt, før man kunne bytte. Her var vi litt usikre om hvem som skulle begynne, ingen er spesielt flinke på dette, men jeg hadde fått til litt teknikk på handstand walk, så jeg prøvde.

Det begynte bra, jeg kom meg ganske raskt til tauet. Tauet gikk også overraskende bra, men sååå møtte jeg veggen, på mine siste 5 m unbrooken handstandwalk, jeg tror jeg var 10 cm fra streken sikkert 5-7 ganger, MEN jeg klarte det til slutt. Dessverre hadde tiden løpt avgårde og jeg tror Lise hadde max 3-4 min igjen. Men, vi klatrer faktisk litt oppover på scoreboarden etter denne eventen.

Wod 3

  • 10 sync burpees over baren,
  • 14 squat clean 55 kg,
  • 10 sync burpees
  • 12 squat clean 60 kg,
  • 10 burpees,

10 squat clean 65 kg osv osv, 2 min timecap på burpees + clean. Altså, når maxen min var 63 kg, gledet jeg meg ikke til denne og Lise var et beast og tok de fleste 😉 Dessverre var vi 1 clean fra 65 kg, så da gikk vi ikke videre.

img_8428

img_8420                                                                            MEN, siste økten var litt mere morsom fordi da følte jeg vi fikk trent og gjort noe. Vektene var for tunge for meg og følte nivået i konkurransen var alt for høyt, men konkurranse er konkurranse! Vi gir oss ikke, ente vel opp på 15 plass totalt, men neste gang 😀

Keep it Strong! Kine

Legg igjen en kommentar